ROZDZIAŁ PIERWSZY:
WPROWADZENIE
"Na końcu,
pozostać może tylko jeden."
-Ramirez
Nieśmiertelni
zdają się pojawiać, co jakiś czas w ludzkiej populacji. Jeden na
milion, może mniej. Rodzą się wśród ludzi, dorastają wśród ludzi
i (w większości) wyglądają całkiem jak ludzie. Starzeją się,
żyją normalnym życiem, dopóki nie zginą po raz pierwszy. Wtedy
w cudowny sposób ożywają i rozpoczynają swój żywot jako nieśmiertelni.
Nieśmiertelni nie mogą mieć dzieci. Nie starzeją się i nie chorują.
Nie topią się i nie mogą zginąć od żadnych konwencjonalnych ran:
zawsze wydobrzeją, niezależnie jak poważne były obrażenia (w serialu
wspomniano, że pewną nieśmiertelną spalono na stosie i wyszła z
tego). Jedyny sposób, w jaki mogą umrzeć to odłączenie ich głów
od ciała.
Od
wieków, od góry do góry przekazywana była pewna legenda – ta o
Nagrodzie. Legenda mówi, iż kiedy liczba nieśmiertelnych drastycznie
zmaleje ci, co pozostali poczują nieodparta potrzeba podróżowania
do odległej krainy gdzie stoczą walki dopóki tylko jeden z nich nie
pozostanie. Ten, który przetrwa zdobędzie Nagrodę. Nikt nie wie,
czym jest Nagroda, lecz jest ona celem wszystkich nieśmiertelnych,
jako że przypuszcza się, iż ten, kto ją zdobędzie, w efekcie zostanie
Bogiem.
Termin
Odżywanie odnosi się do siły życiowej nieśmiertelnych. Jest to
suma całej jego wiedzy i potęgi, całej jego siły i doświadczenia.
Jest to siła tak potężna, iż powstrzymuje proces starzenia się
nieśmiertelnych i bardzo szybko leczy ich rany. Odżywanie jest tym,
o co walczą nieśmiertelni: kiedy walczą, walczą aby dosłownie wchłonąć
w siebie siłę życiową przeciwnika stając się tym samym silniejszymi.
Zanim
przejdziemy do tworzenia postaci musimy ustalić, co oznacza Odżywanie
i jak je przedstawić w Narracyjnym systemie. Później zostanie to
wytłumaczone dokładnie, póki, co proste wyjaśnienie powinno wystarczyć.
Odżywanie w Świecie Mroku
"To co teraz czujesz, to
Odżywanie."
-Ramirez
Odżywanie
to potęga nieśmiertelnych. W systemie Narracyjnym ta "siła życiowa"
jest dość podobna do Wzoru wszystkich żywych istot. Odżywanie również
jest podobne do Kwintesencji, magicznej "surowej energii",
która zasila Wzory i jest używana przez Magów do ich magii. Tylko,
kiedy umierają ich Odżywanie zostaje uwolnione (poza specjalnymi przypadkami,
zobacz w dalszej części podręcznika). Magowie nie mogą pobrać Odżywania
z nieśmiertelnych, nie mogą również w żaden sposób zmienić ich
Wzoru. Bez Odżywania nieśmiertelny jest niczym, to ono utrzymuje go
przy życiu. Całkowita utrata Odżywania bezpośrednio oznacza śmierć.
Jeśli nieśmiertelny umiera, to nie dlatego, że jego głowa nie jest
już przytwierdzona do ramion, ale dlatego że stracił całe swoje
Odżywanie.
Magowie
utrzymują Kwintesencje w swoim ciele dzięki swoim Avatarom. Dla nadturalnie
wyćwiczonego oka nieśmiertelni będą bardzo podobni do magów: mają
w sobie pokłady surowej energii. Swoją droga Garou również utrzymują
w sobie mistyczną energię dzięki ich Gnosis. Z tego powodu okazjonalnie
nieśmiertelni są również myleni z Garou. W odróżnieniu od Magów
i Garou jednak, nieśmiertelni nie 'wydają' swojego Odżywania, jest
ono ich stałą niezmienna częścią.
W
systemie Narracyjnym określamy 'moc' nieśmiertelnego przy użyciu
atrybutu zwanego (dość zaskakująco) Odżywaniem. Tak, jak dyscypliny
Wampirów, dary Garou czy sfery Magów, Odżywanie umożliwia nieśmiertelnym
wykonywanie nadnaturalnych czynności. Im wyższe jest Odżywanie nieśmiertelnego
tym do większej ilości zdolności będzie on miał dostęp i potężniejszy
się stanie. Odżywanie jest atrybutem tylu "wszystko naraz"
i ma wiele powiązanych ze sobą zdolności, choć nie wszystkie są
zależne (oprócz tych, które przedstawiono w filmie lub serialu).
strony: [1] [2] [3]