..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   » Świat

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Prekognicja



Raz na bardzo wiele lat zdaża się, że niektórzy kainici zostają obdarzeni niezwykłym darem. Jest to zdolność przewidywania przyszłości, widzenia teraźniejszośći lub też poznawania przeszłości. Jest to dyscyplina nie mająca bezpośredniego powiązania z żadnym z klanów. Powiada się, że wywodzi się ona od starożytnych proroków egipskich, którzy rzekomo posiadali dar prekognicji w szczątkowym stopniu, a kiedy zostali przemienieni w dziecię Kaina to z racji wyostrzenia ich zdolności postrzegania do nadnatrualnego poziomu stało się dla nich możliwe pełne wykorzystanie tej niezwykłej mocy. Podobno dyscyplina ta jest dziedziczona po linii krwi danego rodu, jednak najczęściej dzieje się tak co kilkunastu kaintów w lini, lub też nawet tylko raz, albo i wcale. Nikt nie odkrył jak dotąd żadnej zasady odnośnie dziedziczenia tej dyscypliny.
Osoba nią obdażona najczęściej nie jest tego w zupełności świadoma. Bywa tak, że dopiero w trakcie długiego nie-życia ujawnia się - mogą upłynąć dziesiątki lat, nawet setki. Zazwyczaj dzieje się to zupełnie przypadkowo, kainta miewa sen, który dopiero potem okazuje się być proroczym, bądź też od czasu do czasu zdarza mu się widzieć, słyszeć czy też czuć rzeczy, których normalnie nie powinien.
Jedyne co zdołano dotychczas zaobserwować to fakt, że Ci kainici u których stwierdzono posiadanie dyscypliny Prekognicji najczęściej posiadali także wysoko rozwiniętą Nadwrażliwość.

Zasady:
Kiedy Narrator zdecyduje się obdarzyć gracza tą dyscypliną, bądź też on sam oto poprosi i Narrator się zgodzi gracz musi wybrać jedną z trzech ścieżek Prekognicji, która określa odmianę tej mocy, którą został obdarzony.
Musi także wybrać jeden ze sposobów używania tej dyscypliny:
Sen - Kainita musi zapaść w głęboki sen sugerując Narratorowi, że pragnie użyć dyscypliny. Jakikolwiek hałas, zła aura czy cokolwiek innego, co mogłoby zakłócić sen Kainty może zniweczyć albo utrudnić całą próbę. Podczas doświadczania wizji Kainta przez sen opisuje to czego doświadcza. Jest to najbezpieczniejszy sposób.
Trans - aby wykorzystać dyscyplinę Kainta musi mieć spokój i poddać się trudnej medytacji, która wprowadza go w swoisty trans. Podczas objawienia wizji Kainta traci nad sobą kontrolę i zaczyna mimowolnie opisywać to czego doświadcza. Ten sposób bywa niekiedy niebezpieczny.
Wizja - ten sposób działa najszybciej, ale jest najniebezpieczniejszy. Kiedy Kainta skupi się i zechce wykorzystać dyscyplinę np. z użyciem jakiegoś przedmiotu, w jego głowie zaczynają pojawiać się obrazy i wizje w przerażającym tępie i ilości, co sprawić może ogromny ból i rany.

Aby móc kontrolować i rozwijać tą dyscyplinę wymagana jest znajomość Okultyzmu na poziomie odpowiadającym poziomowi dyscypliny tzn. że jeżeli gracz chce rozwinąć Prekognicje do np. 3 poziomu musi mieć rozwinięty Okultyzm także na poziomie 3 lub wyższym.
Podczas próby wykonuje test Okultyzmu + Empatii przeciwko stopniowi trudności określonym przy każdym z poziomóm dyscypliny.

Podczas każdego wykorzystania dyscypliny występują skutki uboczne. Sprawdź ile wypadło niepowodzeń i porównaj z tabelą efektów ubocznych:
1 Brak
2-3 Ból głowy, zaburzenie koncentracji, wielkie zmęczenie.
4-6 Krwawienie z oczu, uszu, nosa, wielki ból, utrata jednego punkt zdrowia.
7-9 Krwawienie jw. i utrata dwóch punktów zdrowia, nieprzytomność.
10 Bardzo obfite krwawienie, utrata trzech punktów zdrowia, nieprzytomność. Kainte trzeba opatrzyc i musi on odpocząć przynajmniej dobe, aby dojść do zmysłów. Najczęściej też zyskuje się dodatkowe zaburzenie psychiczne.

Trzy ścieżki Prekognicji
Ścieżka przeszłości - pozwala widzieć miejsca, rzeczy, sytuacje, które już się wydarzyły, przy czym mogło to być dziesięć sekund temu, dziesięć lat, bądź sto i więcej.
Ścieżka teraźniejszości - pozwala doświadczyć wydarzeń, które dzieją się w czasie obecnym. Pamiętać jednak należy, że po upłynięciu sekundy teraźniejszość staje się przeszłością. Dlatego większość wizji ujrzanych za pomocą tej ścieżki to pojedyńcze sceny, jakby kadry z filmu.
Ścieżka przyszłości - dzięki niej można przewidzieć przyszłe wydarzenia, które dopiero będą miały miejsce w przyszłości. Tutaj mała uwaga - jeżeli Kainta pozna przyszłość, niekoniecznie oznacza to, że będzie w stanie ją zmienić. Decyzja Narratora - czy uważa to za przeznaczenie, którego nie można zmienić, czy też dopuści taką możliwość.
* Przedmiot - kiedy Kainta weźmie do rąk dowolny przedmiot, będzie w stanie określić szereg wybranych przez Narratora zdarzeń związanych z tym przedmiotem np. kto go zrobił, kiedy, kto korzystał z niego ostatnio, różne wizje związane z jego wykorzystaniem.
** Miejsce - jeżeli Kainta użyje dyscypliny w określonym miejscu np. w komnacie, celi więziennej, kościele, polanie w lesie itp. będzie w stanie zobaczyć szereg wizji z tym miejscem związanych.
*** Istota żywa - do wykorzystania tej mocy wymagana jest obecność danej osoby, która będzie towarzyszyła Kainicie podczas medytacji. Musi on ją cały czas dotykać (np. dłoni). Powodzenie pozwala zobaczyć różne wizje związane z daną osobą. Kainta nie może użyć tej mocy na sobie.
**** Spojrzenie - dzięki tej mocy, kainta może spojrzeć na moment oczyma i uczuciami danej istoty, tak jakby sam to przeżywał, widział i odczuwał. Ta moc może być bardzo niebezpieczna, kiedy np. Kainta doświadczy śmierci czyjejś osoby.
***** Koncentracja - pozwala uzyskać bardziej sprecyzowane informacje odnośnie przedmiotu, miejsca czy obszaru, które nie będą określane losowo czy tylko poprzez decyzje Narratora. Kainta może zechcieć np. dowiedzieć się czy danego przedmiotu ktoś używał, jeżeli mu się uda to zyska takie informacje, a także np. kiedy został przez daną osobę użyty, do jakiego celu itp.
****** Własna droga - pozwala używać dyscypliny Prekognicji na sobie samym, co w przypadku powyższych mocy nie jest możliwe. Kiedy Kainta osiągnie ten poziom nie może tej mocy wykorzystywać świadomie. Tylko Narrator może, a nawet powinien określać kiedy i co Kainta w swoich wizjach zobaczy.


Corwin.
komentarz[13] |

Komentarze do "Prekognicja"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   Co chciałbyś znaleźć w Elisium?
WoD 2.0
inne podsystemy
więcej artykułów
opowiadania
dyscypliny
historię/politykę
humor
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   O dramie słów...
   Cytaty i wypo...
   Więzy Krwi
   Wampir na sre...
   Podręczniki- ...
   Szpitalik
   Ventrue
   Tremere
   Artur Lafayette
   Gangrel

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.038047 sek. pg: