..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   » Świat

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

O dramie słów kilka



- Ten hałas! Doprowadza mnie do obłędu! Od tygodni nie słyszymy nic, prócz tego hałasu!
- Wiedzą o nas. Widzą jak jemy z pustych talerzy i pijemy z pustych kielichów...
- Ruszmy więc do Nowego Orleanu. W mieście jest prawdziwa francuska opera! Moglibyśmy ucztować przy ich kuchni!
- Szanuję życie, nie widzisz? Mam szacunek dla każdego ludzkiego istnienia... – Lestat w sposób właściwy nadąsanemu dziecku, odwraca się. Louis nie odrywa od niego oczu.
- Wkrótce zabraknie ci kurczaków, Louis...

- Wywiad z Wampirem


Wampir jest grą stricte narracyjną. Nie jest to RPG, którego meritum stanowią rzuty kostkami i walka. Wręcz odwrotnie. Tutaj liczy się spokojny, ciężki, wysublimowany klimat grozy, walka o pozostanie, pomimo wszystko – choć trochę ludzką istotą. Gra sama w sobie, w towarzystwie dojrzałych ludzi, daje wielką przyjemność. Niemniej jednak dopiero drama pozwala nam w pełni czerpać z tego gotyckiego, mrocznego świata. Wbrew pozorom nie jest to sztuka trudna. Wystarczy trochę kreatywności i szczypta powagi. Reszty rzeczy można się nauczyć. Niniejszy tekst ma na celu wytłumaczenie na czym dokładnie polega drama i jak uzyskać dobry, klimatyczny efekt, nie popadając w śmieszność i stereotypowe zachowania. Pragnę podzielić się z Wami moimi osobistymi doświadczeniami na ten temat, nabytymi podczas sesji i larp’ów.

1. Od czego zacząć?
Dobre odgrywanie postaci wymaga dogłębnego jej poznania. Najgorszą, moim zdaniem rzeczą, jaką może zrobić gracz, jest napisanie karty postaci na kolanie i wymyślenie historii postaci pięć minut przed sesją. Dobry mistrz gry nie powinien na takie rzeczy pozwalać. Patrząc na to z drugiej strony – powinien też umieć docenić wkład czyjejś pracy. Przy kreacji swojego bohatera można kierować się zamieszczonymi w podręczniku punktami, ewentualnie, dobrze jest pozwolić Narratorowi przeprowadzić nas przez historię istoty, którą dane będzie nam grać. Gdy już stworzysz swojego kainitę, nadasz mu odpowiednie wady i zalety – nie zapomnij o cechach, których na karcie postaci nie ma, takich jak specyficzna wymowa, charakterystyczna gestykulacja, maniery językowe, i tak dalej.... To uczyni twoją postać jeszcze bardziej realną i, jak na ironię, żywą.

2. Drama
Wbrew pozorom taka postać nie jest jeszcze gotowa. Kawałek papieru, który masz przed sobą to tylko jej wirtualny odpowiednik, forma, którą należy ubrać i wyposażyć w wampirze cechy. Po pierwsze, nie zapominajmy nigdy o rzeczy, z pozoru najbardziej oczywistej - kainita nie jest już człowiekiem. To istota z krwi i kości, niewątpliwie. Niemniej jednak to krew i walka z Bestią stanowią o jej bycie. Poruszasz się powoli, odmierzając każdy krok, wodząc oczyma po najdrobniejszych szczegółach otoczenia, jak drapieżnik. Syty wampir będzie zachowywał się spokojnie, czasami niemal ludzko, natomiast w sytuacji głodu... jest bardziej nerwowy, błądzi myślami po grzęzawisku Bestii, szukając nasycenia w perwersyjnych i okrutnych uciechach. Próbuje walczyć ze swoją zwierzęcą naturą. Jesteś opętany. Walczysz o człowieczeństwo, albo już się poddałeś.
Ważne jest też dostosowanie swojej gry do klanowych cech. To niemal oczywiste, że Ventrue będzie miał przywódcze zapędy w koterii. Nie popadajmy jednak w stereotypy. Nie każdy Malkavian jest śmiesznym głupkiem, a większość Ventrue w dzisiejszych czasach nie ma zielonego pojęcia o łacinie, czy dworskich manierach. Dla wielu to oczywiste, ale jest dość spora grupa osób, która ma tendencje do takiej właśnie gry. Camarilla składa się z siedmiu klanów, nie siedmiu postaci.
Kilka słów odnośnie emocji. Na początek dobra wiadomość – ludzkie uczucia odłóżmy na bok. Tutaj rządzą zwierzęce instynkty przybrane w ludzkie, na pozór, ciuszki. Nie daj się zwieść – zazwyczaj to tylko poza.

Oto przykłady:
Gdy widzisz ogień – drżą Ci ręce, a twoje spojrzenie wydaje się gdzieś uciekać, szukać ciemnego kąta. Jesteś przelękniony, pamiętaj. To tylko mały płomyczek – wiem, ale w Twoim wnętrzu czai się mała, instynktowna bojaźń. Gdy polujesz, nie jesteś już sobą, tylko predatorem. Poruszasz się powoli, jak kot, czasami podchodzisz do ofiary z podniesionym czołem – to przecież tylko owieczka, a ty jesteś wilkiem, któremu ona się należy... Gdy kochasz – nie, nie potrafisz kochać. Namiętność dla kainity sprowadza się zazwyczaj do kwestii pożywienia. Wampir, któremu wydaje się, że jest zakochany, ogarnięty jest tęsknotą i beznadziejnym poszukiwaniem czegoś, co umarło razem z jego duszą. Gniew – „albo Ty, albo to coś przeżyje”. Wampir, choć przebiegły w swojej naturze, w sytuacji walki przestaje być prostolinijny, chociaż potrafi zachować zimną krew. Radość – nie potrafisz się cieszyć. Jedyne, co napawa Cię zadowoleniem, to chwilowa pewność własnego bytu. Zdarza się do niezwykle rzadko. Jeszcze jedna ważna kwestia – nieśmiertelność niesie za sobą potworne poczucie dekadencji...



strony: [1] [2]
komentarz[15] |

Komentarze do "O dramie słów kilka..."



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   Co chciałbyś znaleźć w Elisium?
WoD 2.0
inne podsystemy
więcej artykułów
opowiadania
dyscypliny
historię/politykę
humor
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   O dramie słów...
   Cytaty i wypo...
   Wampir na sre...
   Szpitalik
   Podręczniki- ...
   Więzy Krwi
   Ventrue
   Tremere
   Artur Lafayette
   Gangrel

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Popularne kontaktowe zapalenie skóry - wysypka, pryszcz lub bąbel. Pospolity trądzik młodzieńczy najczęściej występuje u ludzi w wieku 13-19 lat. Wczesnodziecięcy autyzm to całościowe zaburzenie rozwoju. Baza informacji medycznych - świerzb objawy - uzupełnij swoje informacje.
Strona wygenerowana w 0.135834 sek. pg: