..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   » Świat

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Tremere



tremere


tremere




Klan Tremere jest bez wątpienia najbardziej tajemniczym z rodów Camariili. Jego założyciele byli niegdyś grupą śmiertelnych magów, którzy w przebiegły sposób zdobyli nieśmiertelność i status klanu. Czarodzieje są bardzo drażliwi, władczy i nieprzystępni, szczególnie dla tych, których uważają za zagrożenie. Cechuje ich wielkie oddanie i lojalność wobec własnego klanu, a także niespotykana u innych wampirów solidarność. Jest to po części spowodowane wymogami stawianymi im przez Radę Siedmiu. Już podczas Przeistoczenia muszą złozyc przysięge, zwaną Kodem Tremere. Obiecują w niej poddanie się woli starszych, działanie na korzyść Domu i godzą się na śmierć, jeśli złamią te postanowienia. Za brak lojalności i nieposłuszeństwo płaci się wysoką cenę- zazwyczaj Więzy Krwi do swego Radnego. Dlatego tez wielu z neonatów woli od razu ulec zwierzchnikom, niż ryzykować kłopoty. Starsi Tremere wymagają od młodszych braci całokowitego posłuszeństwa i wypełniania rozkazów. W zamian za to dbają o wykształcenie Nowicjusza i zapewniają mu opiekę.

Tremerzy znani są ze swego chłodnego podejścia do sytuacji i nie ulegania wpływom. Są oni jednymi z najlepiej wykształconych kainitów, a na pewno najlepszymi specjalistami z dziedziny okultyzmu. Sprawia to, że to własnie do nich zwracają się inne wampiry w razie kłopotów. Klanowi jest to jak najbardziej na rekę, gdyż chce on, aby wszyscy byli z nimi w jakiś sposób związani. Od czasu Konwencji Cierni mają zawarty nieoficjalny układ z klanem Ventrue, na mocy którego są zazwyczaj najbliższymi doradcami książąt Ventrue. Proponowane przez nich rozwiązania są zazwyczaj bardzo trafne i korzystne, co świadczy o ich wielkiej inteligencji i mądrości.

Tak naprawdę to nie zależy im na innych wampirach, choć swoim zachowaniem próbują temu zaprzeczyć. "Przyjaźnij się z nimi, pozwól im sadzić, ze jesteś jednym z nich, ale nigdy nie zapominaj, ze służysz naszemu klanowi, od początku do końca" - szepczą tremeryjscy starsi swoim potomkom. "Jeśli musisz posłużyć się swymi przyjaciółmi w slużbie klanowi, wtedy wiesz, ze twój czas nie poszedł na marne." To jest własnie filozofia wyznawana przez Tremere... choć oczywiście nie przedstawiają jej innym klanom i całkowicie temu zaprzeczają.

Tremere są bardzo dobrze zorganizowani, przez co nie różnią się zbytnio od siebie, nie ważne czy mieszkają w Stanach, Europie czy Azji. Są zobowiązani do utrzymywania kontaktów ze starszyzną z Wiednia, co oczywiście skutecznie ogranicza ich możliwości "rozpasania się". To własnie Wiedeń jest polityczną stolicą klanu i to tam spotyka się Rada Siedmiu czy nadawane są uprawnienia. Pozostałe klany maja niewiele do powiedzenia w tym mieście- Tremere maja monopol na władze i to tylko od ich humoru zależy, jak wiele swobody będą mieli inni kainici. Są bardzo surowi wobec wampirzych gości- nikt, kto nie jest w stanie udowodnić powodu swego pobytu w tym mieście i odpowiednio go uargumentować, nie zostanie do niego wpuszczony, lub Czarodzieje wezmą go za szpiega i zgładzą. To tylko dzięki takim zachowaniom udało im się przetrwać przez tyle wieków i zdobyć szacunek otoczenia, a także władze i potęgę tak potrzebną im do życia i funkcjonowania klanu...

Historia: Powstanie Klanu i Domu Tremere datuje się na rok 1022, choć nie był to faktyczny początek samej organizacji. Klan Tremere wywodzi się bowiem z grupy należących ówcześnie do Zakonu Hermesa śmiertelnych magów, którzy zapragnęli posiąść sekret wiecznego życia i zdobyli je w przebiegły sposób.

Wbrew powszechnym twierdzeniom to nie Tremere, ale jego uczeń Goratrix doprowadził do powstania Klanu i osiągnięcia przez nich nieśmiertelności.Dzięki swoim badaniom poznał on właściwości wampirzej krwi i na schwytanym Tzimisce prowadził doświadczenia. Obiecując wolność nakazał on wampirowi Przeistoczyć dwójkę własnych uczniów, z krwii których (po zabiciu ich i Tzimisce) sporządził eliksir nieśmiertelności. Mając już wszystkie potrzebne informacje i komponenty, Goratrix sprowadził do swojej chantry Tremere i resztę Rady, a następnie za ich zgodą przeprowadził rytułał, który przemienił wszystkich w wampiry.

Ogarniętemu żądzą władzy Tremerowi nie wystarczyło samo bycie wampirem- chciał zdobyć potgę równą Przedpotopowym. Było to dla niego o tyle ważne, że już od początku istnienia Klanu stał się on celem ataków zarówno rozsierdzonych Tzimisce pałających chęcią zemsty za śmierć towarzysza i broniącym swych terytoriów, jak i klanów z nimi sprzymierzonych. Tremere wytropił więc Saulota, tajemniczego założyciela klanu Salubri, i zdiabolizował go. Plotki mówią, że Saulot zginął bez walki, choć Tremere i Rada byli przerażeni widokiem trzeciego oka które patrzyło na nich. Pomimo, iż Tremere i pozostali Radni zdobyli pożądaną potęgę ( podnieśli sobie pokolenia: Tremere z 5 na 3, pozostali z 5 na 4), natychmiast zaostrzyły się ich konflikty z pozostałymi klanami wzburzonymi czynem Tremera. Słabe zbory Klanu Tremere ( na cześć swego założyciela tak nazwały się nowe wampiry) nie wytrzymywały kolejnych fal ataków swych wrogów.

Wtedy to Goratrix, przeprowadzając dziwny rytułał, ze szczątków złapanych Nosferatu i Gangreli, stworzył pokraczną hybrydę zwaną gargulcem. Gargulce pomimo ohydnego wyglądu okazały się bardzo dobrymi strażnikami i sługami, i były one chyba jedyną rzeczą, dzięki której Tremere przetrwali pierwsze lata wampiryzmu.

Walki pomiędzy Tremere, a innymi klanami trwały jeszcze parę wieków, ale w końcu wampirze społeczeństwo musiało ugiąć się i przyjąć w swoje szeregi "nowicjuszy". Było to dla nich o tyle korzystne, że Tremere władali nieznaną innym klanom i stworzonym na własny użytek Dyscypliną: Taumaturgią. Trzeba bowiem pamietać, że w czasach kiedy zawarto pokój szalała już Święta Inkwizycja, a nowy klan mógł pomóc w walce z nią... Do tej pory jednak stosunki pomiędzy klanami Tremere a Tzimisce pozostawiają wiele do życzenia.

Tremere odegrali także dużą rolę przy powstaniu Camarilli i jej ochronie. To właśnie z Etriusem i Meerlindą naradzał się Hardestadt Starszy tworząc nową sektę...

W obecnych czasach pomimo dość nie wielkiej w przeciwieństwie do innych klanów liczbie członków Tremere są jednymi z najpotężniejszych i najbardziej szanowanych wampirów. Nie do końca wiadomo dlaczego tak się dzieje: czy jest to spowodowane ich zasługami czy strachem jaki wzbudzają...

Przydomek: Czarodzieje

Wyglad: Większość Tremere preferuje klasyczny styl ubioru: noszą marynarki, żakiety czy nawet wygladające nieco archaicznie smokingi, płaszcze lub togi. Nadal dominują wśród nich ciemne kolory, szczególnie ceniony jest kolor czarny. Wielu Tremere lubie efektowne dodatki- laseczki, biżuterię. Wiele z nich to potężne magiczne artefakty.

Pochodzenie: Tremere mogą pochodzić z każdej części świata. Klan przeistacza zazwyczaj ludzi władczych, żądnych wiedzy i zajmujących się okultyzmem. Ceni także odpowiedzialność, ambicję, wytrwałość i dążenie do wytyczonego celu- nawet kosztem innych osób (ale nigdy Klanu!!!). W klanie dominują mężczyźni, choć uznane za wartościowe kobiety również mogą zostać Przeistoczone czy zdobyć wysoki status.

Scronienia: Tremere mieszkają zazwyczaj w zborach zwanych Chantrami. W każdym większym mieście gdzie przebywają członkowie Klanu Tremere istnieją także chantry. Zdarza się jednak, że pojedynczy Tremere mieszka na swoim- ma wtedy zazwyczaj kilka różnych schronień.

Klanowe dyscypliny: Dominacja, Nadwrażliwość i Taumaturgia.

Ułomności: Wszyscy Tremere podczas Przeistoczenia piją dwukrotnie krew siedmiu starszych klanu. Oznacza to więc, że są o krok od związania się z klanem Więzią krwi.

Organizacja: Tremere są klanem bardzo zhierarchizowanym i zwartym. Od młodych członków wymaga się całkowitego posłuszeństwa i wypełniania rozkazów. Duży nacisk kładzie się na lojalność i poświęcenie dla dobra klanu. Tremere nie są jednak tylko bezwolnymi kukłami: są dumni, władczy i wysoce kompetentni. Oprócz zadań klanowych realizują oni także własne cele i biada temu kto im w tym przeszkodzi. Dla większości Tremere Klan nie jest więzieniem, a domem, w którym mogą znaleźć oparcie i zrozuminie.

Na szczycie Piramidy (tak Tremere określają swoją strukturę władzy) stoi założyciel Klanu i Domu- Tremere. W rzeczywistości jednak przesypia on wiekszość czasu i nie angażuje się w politykę.

Faktyczną władzę w Klanie sprawuje Rada Siedmiu. Należą do niej wampiry, które razem z Tremere pierwsze zakosztowały niesmiertelności, lub ich zastępcy. Rada ma nieograniczoną władzę, może rozkazywać wszystkim niżej od siebie postawionym, a także samodzielnie sterować polityką Domu. To członkowie Rady wybierają kainitów majacych objąć ważne stanowisko w strukturze Piramidy, a także decydują o zakładaniu nowych zborów i ich obsadzie. Do Rady Siedmiu należą:

Etrius - odpowiada za Wschodnią Europę i nadzoruje ciało śpiacego w Wiedniu Tremera
Grimgroth - odpowiada za Zachodnią Europę; zastąpił zdrajcę Goratrixa
Meerlinda - odpowiada za Północną Amerykę; prowadzi dyskusje Rady i pełni rolę mediatora
Xavier de Cincao - odpowiada za Południową Amerykę
Abetorius - odpowiada za Środkowy Wschód
Thomas Wyncham - odpowiada za Daleki Wschód; zastąpił nieznanego z imienia, orginalnego członka Rady
Elaine de Calinot - odpowiada za Afrykę, zastąpiła dwóch nieżyjących (i nieznanych) poprzedników; ostatnio podobno zaginęła

Poniżej Rady Siedmiu znajduje się Zakon Pontyfikowanych. Każdemu z Radnych podlega siedmiu członków Zakonu. Spotykają się oni raz na siedem lat w grupach podlegających danemu Radnemu. Ich terytoria często nakładaja się na siebie, więc nie mają określonych, scisłych granic działania.

Nastepnym szczeblem Piramidy jest Zakon Lordów. Każdemu Pontyfikowanemu podlega siedmiu Lordów. Spotykają się oni ze starszymi którym podlegają raz na trzy lata. Lordowie przewodniczą zazwyczaj małym społecznościom Tremere.

Poniżej Zakonu Lordów znajduje się Zakon Regentów. Każde większe miasto posiada swój zbór tremere, któremu przewodniczy Regent. Co roku spotykają się oni u swoich Lordów z pozostałymi Regentami i planują dalsze posunięcia.

Najniżej na drabinie władzy znajdują się uczniowie i świeżo Przeistoczeni. Zmuszeni są wiernopoddańczo wykonywać rozkazy wszystkich wyżej od nich postawionych. Zanim osiągną Siódmy Krąg Wtajemniczenia co tydzień spotykają się ze swoim Regentem. W momencie kiedy tego dokonają uniezależniają się i zaczynają sprawować władzę razem z Regentem.

Na strukurę piramidy składają się trzy kręgi: Regentów, Lordów i Pontyfikowanych. Na każdym z nich znajduje się Siedem Kręgów Wtajemniczenia. Każdy wampir Tremere jest zobowiązany kroczyć po tej drodze chcąc podnieść swoje znaczenie, uznanie i władzę. Warto wspomnieć, że ta Piramida władzy nie podlega geograficznym podziałom i tak np. Regent Chicago może kontrolować uczniów z Seattle.

Na społecznośc Tremere składa się z 12 Lig, różniacych się od siebie celami i metodami działania. Ligi te to:

Liga Humanus- jest to najbardziej ludzka z lig; pragnie ona uczynić świat miejscem lepszym do życia zarówno dla ludzi, jak i kainitów. To oni najcześciej dostępują Golkondy. specjalizuja się w Taumaturgii Światła.
Liga Astorów- jest to tremereska inkwizycja; jej członkowie incognito podróżują po wszystkich fundacjach tremere poszukując zdrajców i nielojalnych członków klanu.
Liga tradycjonalistów- jest to najbardziej szowinistyczna z lig; jej członkowie sprzeciwiaja się uczestnictwu kobiet w klanie Tremere. Są oni bardzo przywiazani do dawnych czasów i nie mogą się pogodzic z rozwojem swiata i techniki, która potępiają. Złości ich nawet posiadanie komputerów przez pozostałych Czarodzieji...
Dzieci Piramidy- są oni wyrafinowanymi politykami i manipulatorami; dbaja przede wszystkim o własne zyski i wzrost Statusu i Prestiżu klanowego. Preferuja każdy rodzaj taumaturgii.
Oświecone Bractwo- członkowie tej ligi interesuja się przede wszystkim sprawami Gehenny. Twierdzą,że przed ludżmi żyła na swiecie jeszcze jakaś inna rasa. posiadaja wiele kontaktów z Arcanum, a ich współklanowcy obawiaja się, że podczs Ostatnich Nocy zdradzą Klan.
Złota Ścieżka Harmoni- należący do tej organizacji Tremere pełmia funkcję mediatorów klanu; niezyczliwi twierdzą, że S.A. oni nikim innym jak szpiegami Sabatu. Co dziwne na mediatorów, preferuja taumaturgiczną Ścieżkę Rozkładu.
Połączenie Naturalistów- członkowie tej ligi S.A. bardzo spokojni i opanowani; zajmuja się badaniem starozytnej magii Druidów. Niektórzy twierdza nawet, że potrafia się nia posługiwać...
Bracia Absyntu- są mistykami doświadczającymi dziwnych wizji dotyczących przyszłości; uważani są za wróżbitów.
Elita- jest to najbardziej agresywna z lig; jej członkowie uznają się za lepszych od ludzi i innych kainitów. Często niszczą oni pozostałe wampiry, gdyż według nich nikt poza nimi nie ma prawa istnieć.
Oczy węża- członkowie tej ligi czczą formę węża uważając ją za symbol mądrości. Plotki mówią, że Wyznawcy Seta są ich nielicznymi sprzymierzeńcami i obrońcami, a sami członkowie ligi potrafią zamrażać swych wrogów i paraliżować wzrokiem.
Połączenie Kwestorów- niektórzy mówią, że członkowie tej ligi są ponoć poza prawem Tremere i wyklęła ich nawet Rada Siedmiu; są to jednak nie potwierdzone informacje. Kwestorzy zajmują się wyszukiwaniem i unieszkodliwianiem Tremere, którzy wedłu zwierzchników nie nadają się do sprawowania ich funkcji. Za założyciela Kwestorów uważa się Grimgrotha.
Połączenie Żmija- członkowie tej Ligi wierzą w apokaliptyczne wizje Gehenny i głoszą, że musza się przygotować na nadchodzący koniec. Wielu mówi, że mają połączenia z nieczystymi siłami i potrafią wzywać demony.

Zdobywanie potęgi: Najłatwiejszym sposobem zdobycia potęgi i władzy w Klanie Tremere jest służenie swoim zwierzchnikom i wierne wykonywanie rozkazów. Dzięki temu można zdobyć poparcie i rekomendację starszych, która jest niezbędna do otrzymania awansu. Wysoko cenione jest także inteligentne i skuteczne sprzeciwienie się starszemu innego klanu, szczególnie jeżeli może to przynieść korzyść Domowi. Klan docenia również wykorzystywanie swoich talentów i umiejętności dla dobra całej społeczności Tremere.

Dni spotkań: Każdy zbór Tremere spotyka się co wtorek na tzw. Konwokacjach. Dyskutuje się na nich o polityce klanu i innych ważnych tajemnicach, które nie mogą zostać ujawnione obcym. Tremere innych zborów mogą w nich uczestniczyć posiadając specjalne zaproszenie. Nie stawienie się na Konwokacji może doprowadzić do poważnych problemów z resztą społeczności, utratą statusu i ściągnieciem na siebie większej kontroli. Co kwartał, w trzecią noc miesiąca, spotykają się ze sobą Tremere z całego miasta. Na tych spotkaniach uzgadniana jest ogólna polityka klanu, a także udzielane porady członkom innych klanów. Co roku, na koniec października, Klan łączy się w mistyczną całość. Dzięki telepatii wymieniane są informacje pomiędzy wszystkimi Tremere na świecie, a także ukazywane każdemu wampirowi jego miejsce w światowej piramidzie. Stan ten trwa dwie noce, z przerwą na dzień. Uzyskiwane dzięki telepatii wadomości nie są zbyt dokładne, gdyż ta forma komunikacji nie pozwala na przesondowanie cudzego umysłu, a wydobywa tylko powierzchowne uczucia.

Cytat:"Musimy przeżyć Gehennę i ustanowić zasady porządku nowego świata, kiedy koszmar zostanie już pokonany. Jeśli mamy zwyciężyć, musimy kontrolować inne klany. Nie można tracić czasu. Jeśli nie uda się ich skłonić do pomocy, trzeba ich do tego zmusić."

Stereotypy:

- Nosferatu - Z tych stworzeń można by uczynić użyteczne sługi, jednak są zbyt niezdrowe, aby je dlużej tolerować.

- Ventrue - Zbyt podzieleni, aby byli naprawdę skuteczni; tym niemniej, są naszymi głownymi rywalami w sprawowaniu władzy nad Camarillą.

- Gangrel - Szlachecka Rodzina, na swój sposób.

- Toreador - Bezczynni hedoniści. Nie pojmują, ze Gehenna zakończy ich styl zycia raz na zawsze.

- Brujah - Ignoranccy buntownicy, którzy nawet nie pojmują, z czym walczą. Uznają tylko siłe.

- Malkavian - Często wydają się całkiem normalni, ale na ich rodzie ciaży dziwna klątwa. Czasem sa użyteczni.


Znani Tremere

St. Germaine.St. Germaine. Nikt nie wie kim właściwie jest St.Germaine, ale wielu podejrzewa, że ma on związek z Transylwańskim rodem Rakoczych, a nawet, że jest synem samego księcia Rakoczego. Niektórzy śmią twierdzić, że Germaine był niegdyś orginalnym członkiem Rady Siedmiu, który teraz nawraca antitribu. St. Germaine pojawił się w Wiedniu 1740 roku. Poznano go jako wielkiego filozofa i alchemika. Utrzymywał kontakty z wieloma monarchami na całym świecie, często pracował jako dyplomata i w związku z tym bywał na przyjeciach. Nikt jednak nie widział go nigdy jedzącego czy pijącego coś z innymi. Sam twierdził, że jest nieśmiertelny i zawdzięcza to popijaniu eliksiru życia. Germaine zmarł ponoć w 1784 roku, jednak nie jest to nic pewnego, gdyż był widziany jeszcze wielokrotnie po swojej domniemanej smierci ( a nawet 100 lat później...)



Goratrix

Informacje o Goratrixie możesz znaleśćtutaj

Ventrue1.
komentarz[17] |

Komentarze do "Tremere"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   Co chciałbyś znaleźć w Elisium?
WoD 2.0
inne podsystemy
więcej artykułów
opowiadania
dyscypliny
historię/politykę
humor
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   O dramie słów...
   Cytaty i wypo...
   Wampir na sre...
   Szpitalik
   Podręczniki- ...
   Więzy Krwi
   Ventrue
   Tremere
   Artur Lafayette
   Gangrel

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Damskie i męskie, na zimne wieczory szlafroki znajdziesz on-line
Strona wygenerowana w 0.035969 sek. pg: