..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   » Świat

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Tradycje




Nie-życiem wampirów rządzi wiele nie zawsze łatwych do zaakceptowania praw. Mają one regulować sprawy władzy i porządku w wampirzym świecie. Nie we wszystkich kainickich sektach są one identyczne, jednak najważniejsze, ustanowione rzekomo przez samego Kaina, są zazwyczaj uznawane i przestrzegane. Prawa te, tak dobrze strzeżone przed śmiertelnikami, noszą nazwę Tradycji. Jest ich sześć i są to kolejno:



Tradycja Pierwsza: Maskarada

"Nie ujawnisz swej natury tym, co ze Krwi nie są. Czyniąc tak, swego dziedzictwa się wyrzekasz"

Tradycja ta jest bodajże najważniejszą ze wszystkich. Każe ona Kainitom ukrywać się przed oczami ludzi i nie zwracać na siebie zbytniej uwagi. Chociaż nieformalnie była znana już wcześniej, to dopiero przy powstaniu Camarilli została oficjalnie ogłoszona. Do jej powstania przyczyniła się szalejąca w tych czasach Inkwizycja, która obserwowała a następnie polowala na nieostrożne wampiry. Jej twórcą jest Toreadorski członek Wewnętrznego Kręgu- Rafael de Corazon.



Tradycja Druga: Domena

"Domena Twoją rzeczą jest. Szacunek Tobie winni są wszyscy kiedy w niej się znajdują. podważać Twego słowa nie wolno nikomu, kiedy we Twojej domenie jest."

Wymieniona wyżej Tradycja stoi na straży prawa do samostanowienia każdego wampira w obrębie jego strefy wpływów. Chroni ona głównie interesy najpotężniejszych wampirów, bo tylko one mogą utrzymać większe obszary pod swoją kontrolą. W wielu przypadkach Domenę posiada jedynie Książę i zazwyczaj rozciąga się ona na całe miasto. Właśnie z tego powodu wybuchają między nim a anarchistami niekończące się konflikty.



Tradycja Trzecia: Progenitura

"Możesz być Ojcem jeno za przyzwoleniem Starszego swego. Jeśli innego stworzysz bez przyzwolenia Starszego Ty i potomek Twój zgładzeni będziecie."

Tradycja ta ma dwie ważne funkcje. Po pierwsze- chroni wampirzą społeczność przed głodem. Przecież zbyt duża ilość Kainitów na jednym terenie sprawiłaby, że nie starczyłoby dla wszystkich śmiertelników do pożywiania się , a tym samym zostałaby zagrożona Tradycja Maskarady.Druga funkcja tej Tradycji to ochrona Starszych przed buntem młodzieży. Gdyby wszyscy mogli bez ograniczenia tworzyć potomków to zyskaliby niezależność i zapewne chcieli przewrotu. Tak więc Tradycja ta ma regulować liczbę powstających nowicjuszy jak również dać Starszyźnie prawo selekcji wobec młodych wampirów. Pozwolenie na stworzenie potomka wydaje najczęściej Książę miasta. Jeśli wampir stworzy Dziecko bez jego pozwolenia to Książę ma prawo zrobić z nim co chce. Wbrew pozorom nie zawsze zabija on Ojca i jego potomka- czasem zdaża się, że puszcza ich wolno, wyrzuca z miasta lub zabija tylko jednego z nich. Najczęściej w miastach tylko Książę ma prawo do swobodnego tworzenia nowicjuszy- inni muszą go prosić o pozwolenie.



Tradycja Czwarta: Opieka

"Twymi własnymi Dziećmi są ci, których sam kreujesz.Póki potomka Swego spod opieki nie wypuścisz, rozkazywać mu będziesz w sprawach wszelakich. Jego zaś grzechy Twoimi będą."

Tradycja ta ma za zadanie regulować sprawy "ojcostwa" i opieki nad powstałymi nowicjuszami. Według niej przez pierwsze kilka miesięcy czy nawet lat to Ojciec jest odpowiedzialny za poczynania swojego Dziecka i jego edukację. Tak więc jeśli młody Kainita popełni jakieś wykroczenie to odpowie za nie nie on, a jego Stwórca. Zwolnienie Dziecka spod Opieki, jak również zdjecie odpowiedzialności z Ojca, następuje w momencie przedstawienia go Księciu miasta. Od tej pory obaj Kainici są od siebie niezależni.


Tradycja Piata: Goscinnosc

"Szanuj Domenę cudzą. Kiedy w obce miasto przybędziesz, przedstawisz się temu, kto nim włada. Bez zgody jego nikim tam jesteś"

Tradycja ta jest jak reguła dobrego wychowania - przed wejściem należy zapukać. Dzięki niej Książę może łatwiej kontrolować swoją Domenę. Nadal jednak wielu członków Rodziny jeży się na samą myśl o tym, że muszą się "przywitać" i czasem odrzucają tą Tradycję. Nie trzeba chyba mówić że ten , kto nie skorzystał ze sposobności "poznania się" i zdenerwował tym Księcia powinien kryć się po kątach i pod żadnym pozorem nie zwracać na siebie uwagi, gdyż może się to dla niego fatalnie skończyć (zaczynając od oficjalnego poniżenia a na Krwawych Łowach kończąc).


Tradycja Szosta: Destrukcja

"Nie będziesz zabijał nikogo z rodzaju swego. Prawo Destrukcji jeno Starszemu twemu przysługuje. Jeno najstarszy pośród was Krwawe Łowy zarządzić może."

Tradycja ta daje kolejny atut do ręki Księcia, gdyż to jego uważa się za najstarszego (a przynajmniej najważniejszego) wampira na terenie miasta. Tak więc tylko on ma prawo decydować o życiu i śmierci swoich podwładnych. Jeśli ktoś inny ogłosi Łowy, to większość Kainitów nie odpowie na nie obawiając się gniewu Starszych i swojego Pana.


Ventrue1.
komentarz[21] |

Komentarze do "Tradycje"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   Co chciałbyś znaleźć w Elisium?
WoD 2.0
inne podsystemy
więcej artykułów
opowiadania
dyscypliny
historię/politykę
humor
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   O dramie słów...
   Cytaty i wypo...
   Więzy Krwi
   Wampir na sre...
   Podręczniki- ...
   Szpitalik
   Ventrue
   Tremere
   Artur Lafayette
   Gangrel

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.041640 sek. pg: