..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   » Świat

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Wampir: Rekwiem




Oryginalny tytuł: Vampire: the Requiem

Wydawca: White Wolf

Twórcy: Justin Achilli, Philippe R. Boulle, Bill Bridges, Dean Burnham, Ken Cliffe, Conrad Hubbard, Michael Lee, Chris McDonough, Ethan Skemp, Richard Thomas, Mike Tinney, Stephan Wieck, Stewart Wieck, Fred Yelk, Aaron Voss

Data wydania: sierpień 2004

Konwencja: personal horror


Oto następca Wampira Maskarady, długo oczekiwany, aczkolwiek niekoniecznie przypadający do gustu. Wróćmy jednak do obiektywnych faktów. Pierwsza różnica, jaka rzuca się w oczy pojawia się tuż u podstaw systemu. W Maskaradzie wampir był potomkiem Kaina, wyklętego syna Adama i Ewy. W nowym wampiry są dziećmi rzymskiego legionisty Longinusa. Osobiście, bardziej odpowiada mi wersja pierwsza.

Szata graficzna nowego Wampira, jak i jakość wydania, tradycyjnie już, w przypadku White Wolfa stoją na wysokim poziomie. Podręcznik jest utrzymany w kolorystyce czarno - czerwono - białej. Strony ozdobione są wylewającą się z marginesów krwią. Trzeba przyznać, ze WW spisał się doskonale, oddając w pełni klimat nowego wampira. W rozdziale pierwszym zatytułowanym "Society of the Damned" („społeczność potępionych”, przyp. red.) dostrzegamy pierwsze różnice pomiędzy nowym a starym Wampirem. Na poziomie lokalnym zachowano co prawda stary system z księciem władającym miastem, najpotężniejszymi wampirami zgromadzonymi w grupie primogenu i wreszcie przedstawicieli poszczególnych klanów. W Requiem sekty noszą nazwę przymierzy. Sa to:

1. Carthian Movement - sekta zrzeszająca głównie młode wampiry
2. The Circle of the Crone - najprawdopodobniej najstarsza sekta budząca strach wśród wampirzej młodzieżówki. Jest jedną z dwóch znająca tajemnice magii krwi.
3. Invictus - sekta-klub. Zrzesza głównie stare wampiry pragnące powiększać swe dobra doczesne.
4. Lanca Sanctum - sekta zajmująca się rozwojem duchowym wampirów. Często współpracująca z Invictus. Lanca Sanctum podobnie jak The Circle of the Crone posiada wiedze na temat magii krwi.
5. Ordo Dracul - sekta, która za swojego założyciela uznaje legendarnego Draculę. Ich celem jest zwalczenie wampirzych słabości takich jak wrażliwość na słońce, zależność od krwi itd.



strony: [1] [2]
komentarz[14] |

Komentarze do "Wampir: Rekwiem"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   Co chciałbyś znaleźć w Elisium?
WoD 2.0
inne podsystemy
więcej artykułów
opowiadania
dyscypliny
historię/politykę
humor
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   O dramie słów...
   Cytaty i wypo...
   Wampir na sre...
   Więzy Krwi
   Podręczniki- ...
   Szpitalik
   Tremere
   Ventrue
   Artur Lafayette
   Zaćmienie - s...

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.051399 sek. pg: