..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   » Świat

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago
[Rozmiar: 10129 bajtów]

ROZDZIAŁ PIERWSZY:

WPROWADZENIE

[Rozmiar: 10129 bajtów]

"Na końcu, pozostać może tylko jeden."

-Ramirez

Nieśmiertelni zdają się pojawiać, co jakiś czas w ludzkiej populacji. Jeden na milion, może mniej. Rodzą się wśród ludzi, dorastają wśród ludzi i (w większości) wyglądają całkiem jak ludzie. Starzeją się, żyją normalnym życiem, dopóki nie zginą po raz pierwszy. Wtedy w cudowny sposób ożywają i rozpoczynają swój żywot jako nieśmiertelni. Nieśmiertelni nie mogą mieć dzieci. Nie starzeją się i nie chorują. Nie topią się i nie mogą zginąć od żadnych konwencjonalnych ran: zawsze wydobrzeją, niezależnie jak poważne były obrażenia (w serialu wspomniano, że pewną nieśmiertelną spalono na stosie i wyszła z tego). Jedyny sposób, w jaki mogą umrzeć to odłączenie ich głów od ciała.

Od wieków, od góry do góry przekazywana była pewna legenda – ta o Nagrodzie. Legenda mówi, iż kiedy liczba nieśmiertelnych drastycznie zmaleje ci, co pozostali poczują nieodparta potrzeba podróżowania do odległej krainy gdzie stoczą walki dopóki tylko jeden z nich nie pozostanie. Ten, który przetrwa zdobędzie Nagrodę. Nikt nie wie, czym jest Nagroda, lecz jest ona celem wszystkich nieśmiertelnych, jako że przypuszcza się, iż ten, kto ją zdobędzie, w efekcie zostanie Bogiem.

Termin Odżywanie odnosi się do siły życiowej nieśmiertelnych. Jest to suma całej jego wiedzy i potęgi, całej jego siły i doświadczenia. Jest to siła tak potężna, iż powstrzymuje proces starzenia się nieśmiertelnych i bardzo szybko leczy ich rany. Odżywanie jest tym, o co walczą nieśmiertelni: kiedy walczą, walczą aby dosłownie wchłonąć w siebie siłę życiową przeciwnika stając się tym samym silniejszymi.

Zanim przejdziemy do tworzenia postaci musimy ustalić, co oznacza Odżywanie i jak je przedstawić w Narracyjnym systemie. Później zostanie to wytłumaczone dokładnie, póki, co proste wyjaśnienie powinno wystarczyć.

Odżywanie w Świecie Mroku

[Rozmiar: 10129 bajtów]

"To co teraz czujesz, to Odżywanie."

-Ramirez

Odżywanie to potęga nieśmiertelnych. W systemie Narracyjnym ta "siła życiowa" jest dość podobna do Wzoru wszystkich żywych istot. Odżywanie również jest podobne do Kwintesencji, magicznej "surowej energii", która zasila Wzory i jest używana przez Magów do ich magii. Tylko, kiedy umierają ich Odżywanie zostaje uwolnione (poza specjalnymi przypadkami, zobacz w dalszej części podręcznika). Magowie nie mogą pobrać Odżywania z nieśmiertelnych, nie mogą również w żaden sposób zmienić ich Wzoru. Bez Odżywania nieśmiertelny jest niczym, to ono utrzymuje go przy życiu. Całkowita utrata Odżywania bezpośrednio oznacza śmierć. Jeśli nieśmiertelny umiera, to nie dlatego, że jego głowa nie jest już przytwierdzona do ramion, ale dlatego że stracił całe swoje Odżywanie.

Magowie utrzymują Kwintesencje w swoim ciele dzięki swoim Avatarom. Dla nadturalnie wyćwiczonego oka nieśmiertelni będą bardzo podobni do magów: mają w sobie pokłady surowej energii. Swoją droga Garou również utrzymują w sobie mistyczną energię dzięki ich Gnosis. Z tego powodu okazjonalnie nieśmiertelni są również myleni z Garou. W odróżnieniu od Magów i Garou jednak, nieśmiertelni nie 'wydają' swojego Odżywania, jest ono ich stałą niezmienna częścią.

W systemie Narracyjnym określamy 'moc' nieśmiertelnego przy użyciu atrybutu zwanego (dość zaskakująco) Odżywaniem. Tak, jak dyscypliny Wampirów, dary Garou czy sfery Magów, Odżywanie umożliwia nieśmiertelnym wykonywanie nadnaturalnych czynności. Im wyższe jest Odżywanie nieśmiertelnego tym do większej ilości zdolności będzie on miał dostęp i potężniejszy się stanie. Odżywanie jest atrybutem tylu "wszystko naraz" i ma wiele powiązanych ze sobą zdolności, choć nie wszystkie są zależne (oprócz tych, które przedstawiono w filmie lub serialu).




strony: [1] [2] [3]
komentarz[2] |

Komentarze do "Wprowadzenie"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   Co chciałbyś znaleźć w Elisium?
WoD 2.0
inne podsystemy
więcej artykułów
opowiadania
dyscypliny
historię/politykę
humor
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   O dramie słów...
   Cytaty i wypo...
   Wampir na sre...
   Szpitalik
   Podręczniki- ...
   Więzy Krwi
   Ventrue
   Tremere
   Artur Lafayette
   Gangrel

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.032358 sek. pg: